top of page
Търсене
  • Снимка на автораГласът на младите

Voice It

Актуализирано: 20.03.2020 г.







Нашето участие в събитието Voice It

Повечето от вас сигурно не знаят какво е Voice it и надали ще значи нещо участието ни в него за вас, но преди да сте го гугълвали ще се опитам да ви го обясня набързо. (…)Решихме да направим едно проучване, убединяващо най-интересните (за мен поне) въпроси от миналите ни теми, а именно: отношения в семейството, приятелство и уважение и сексуални отношения. В него участваха тийнейджъри от 13 до 17 годишна възраст, които посетиха нашият щанд на панела.

В темата отношения в семейството участниците отговаряха на въпроси като: „За какво най-често се говори в семейството ти?“, като най-често отговаряха „за това как е минал денят ни“, но споменаха и теми като пари и политика, а някой щастливец дори се е похвалил, че в семейството му се говори най-често се говори за него. На следващият въпрос, а именно за какво биха искали да си говорят, присъстват неща като лични и семейни проблеми, мнозинството от хората обаче споделят, че могат да говорят за всичко със своето семейство. Един отговор се откроява и той гласи: „За гаджетата без да има изречението „още ти е рано“ и мисля, че всички можем да симпатизираме.

Попитахме ги също кое семейство биха нарекли сплотено, а те отговориха с разнообразни отговори, които се въртяха около споделянето, взаимната подкрепа и разбиране, откритата комуникация и уважението, като някои го описаха кратко с думата „Моето“.

В следващата тема, а именно тази за приятелите и уважението, попитахме „По какъв начин може някой да спечели доверието ти?“ и получихме отговори като: „Като се застъпва за мен и е до мен в трудни моменти“, „Да бъде честен с мен“, „Ако се държи уважително към мен, помага ми в трудните за мен моменти и не издава тайните ми, които съм му поверил“. Имаше и някои много недоверчиви младежи, които споделиха мнението, че „Никога не можеш да вярваш на някого напълно, освен на семейството си“. Поискахме да знаем също дали участниците ни мислят, че в днешно време приятелите се уважават достатъчно и съответно какво е уважението за тях. 70% от младежите, които попиахме отговориха отрицателно на първия въпрос, а някой е описал уважението кратко и ясно като „Нещо голямо“. Помолихме ги също да опишат ситуация, в която са се чувствали уважавани и това бяха някои от отговорите им: „Когато моите приятели и съученици ме изслушват и подкрепят мнението ми.“; „Когато гласът ми бъде чут и хората вярват в мен“. На въпроса „Какви теми не можеш да обсъждаш със своите приятели?“ мнозинството са посочили като тема табу личния си живот, а доста са споделили, че няма теми, които не могат да обсъдят. Започваме темата сексуални отношения с въпроса „Колко важни са сексуалните отношения в една връзка?“. Мнозинството от хората – 70%, са посочили сексуалните взаимоотношения за не особено важни, но все пак важни. Останалите са ги определили като много важни, като нито един не е споделил, че изобщо не са значими за една връзка. След това помолихме участниците да ни напишат накратко какво разбират под „здравословни взаимоотношения в една партьорска връзка. Много от лицата са посочили безопасния секс като определение, други са написали, че за тях значи да има уважение, подкрепа, изслушване и доверие. Тъй като една от темите, които се занимавахме беше мастурбацията, попитахме също дали според участниците ни мастурбирането помага за поддържането на здравословна връза. Половината са на полюсни мнения като ¼ са отговорили с „Да“ и ¼ с „Не мисля“. 33% за предположили с „Може би“, а 17% са казали, че нямат никаква идея.

Тази наша анкета беше за цел да представи нашата работа и темите, с които се занимаваме пред участващите организации и членовете им, присъстващи на Voice it. Но преценихме, че данните си заслужават да се споделят. С нетърпение очакваме и следващото събитие на Voice it, едно от малките места, на които гласът на младите действително се чува и е вземано впредвид.


линк към цялата статия на мрежата: https://nmd.bg/voice-it-da-tchuem-mnenieto-na-detsata-za-tehniya-zhivot-v-utchilishte/




46 преглеждания0 коментара

Последни публикации

Виж всички
bottom of page